Podnikáte na internetu? Pak nezapomeňte na SEO. Určitě velmi často řešíte, jak se zviditelnit pro vyhledávače. Být na klíčové slovo na prvních pozicích je snem každého, kdo provozuje vlastní webové stránky, blog nebo e-shop.
Co je to vlastně SEO
Budete-li optimalizovat svoje webové stránky pro vyhledávače, budete dělat SEO. Tato tajuplně vyhlížející zkratka vychází z anglického slovního spojení Search Engine Optimization a je alfou a omegou všech, kteří si zabývají podnikáním na internetu. Tam totiž musíte být vidět. Nestačí jen založit si webové stránky či e-shop a čekat, jak se k vám budou návštěvníci jen hrnout. Něco navíc pro to musíte ještě udělat – a to optimalizovat svůj web.
Obsah webu doveďte do dokonalosti
Poloprázdný web bez pravidelné aktualizace jeho obsahu vám žádné nové návštěvníky nenaláká. Vyhledávače dávají přednost těm webovým stránkám, kde se stále něco děje. Nemusíte přidávat text rovnou třikrát denně, ale jistou pravidelnost byste měli dodržovat. Ne nadarmo se přeci říká, že obsah je král a vyhledávače mají pravidelnost rády.
Vyzkoušejte budovat zpětné odkazy
Hodnocení stránky Googlem nebo Seznamem zvyšuje také to, pokud je na webovou stránku odkazováno i z jiných tématicky příbuzných webů. Máte-li kvalitní odkazy, které ukazují na váš web, můžete být pro vyhledávače o to zajímavější a ty vás posunou na vyšší příčky ve vyhledávání.
Jednou z možností je zaregistrovat svůj web do katalogů firem, čímž získáte zpětné odkazy. Zkuste napsat PR článek na určité klíčové slovo a ten uveřejnit na webu, který se PR článkům věnuje. Propagujte svůj web na sociálních sítích typu Facebook, kde je velké množství potenciálních vašich návštěvníků. Vždyť jen v České republice má Facebook na 3 miliony uživatelů. Nebo si založte blog a webové stránky na něm propagujte. Pro získání zpětných odkazů využijte také internetového diskusní fóra neboinzertní portály. Pozor ale na to, abyste si nevybudovali nepřirozené odkazové portfólium, které by mohlo být důvodem pro penalizaci webu.